1. Potrzebujemy trochę miłości

Na temat ludzi z zespołem Dawna krąży wiele stereotypów, do których należą między innymi takie, że potrzebują oni „specjalnego” traktowania. Niektórzy sądzą, że nie potrafią oni poradzić sobie z codziennym życiem i zawsze będą skazani na pomoc innych ludzi. Nic bardziej mylnego. Są bowiem ludzie, którzy mimo choroby świetnie sobie radzą w wykonywaniu codziennych obowiązków, a jedyne, czego pragną to: edukacja, praca, możliwości, przyjaciele i trochę miłości. Takie słowa wybrzmiewają w reklamie kampanii społecznej #NotSpecialNeed”, otwierającej oczy na prawdziwe potrzeby osób z dodatkowym chromosomem. Warto dodać, iż w kampanię włączyli się też aktorzy znani m.in. z serialu „Hoży doktorzy”.

2. #zespolkolorowychskarpetek

Zespół Kolorowych Skarpetek to ogólnopolska kampania edukacyjna z okazji Światowego Dnia Osób z zespołem Downa, w której występują dorośli z trisomią 21. W tym krótkim filmiku dzielą się swoimi doświadczeniami, mówią, co dla nich znaczy zespół Downa, jakie mają pasje i marzenia.

3. Lubię reklamy

Różnorodność wkracza też do świata mody. Przekonał się o tym 11-letni Joseph Dale z wielkiej Brytanii, który został zaproszony do reklamy ubrań marki River Island. W czasie reklamy dzieci wcielają się w konkretną postać. Obok „sportowca”, „księżniczki” czy „luzaka” jest także „tradycjonalista” i tę właśnie rolę zagrał Joseph.

4. Jak z obrazka

Osobami o osobliwym typie urody zainteresowała się także firma kosmetyczna, która zatrudniła Kate Grand – modelkę z zespołem Dawna do promowania nowego eyelinera. O dziewczynie zrobiło się głośno, kiedy wygrała konkurs piękności „Teen Ultimate Beauty OfThe World”. Można było o niej przeczytać w najbardziej poczytnych serwisach internetowych w Wielkiej Brytanii, USA, czy nawet Australii. Kate daje przykład innym, że warto marzyć i dążyć do samorealizacji, a przede wszystkim, że jej życie jest takie jak życie innych.

5. Małe jest piękne

Podobną szansę otrzymała mała Valentina Guerrero, która w wieku niespełna jednego roku wzięła udział w reklamie jednej z firm odzieży dziecięcej. Na zdjęciu widać słodkie, uśmiechnięte dziecko. 

Projektantka i właścicielka firmy – Dolores Cortes – w swoim oświadczeniu do mediów napisała: „Ludzie z zespołem Downa są tak samo piękni i zasługują na takie same możliwości”.

6. Na sportowo

Warto też wspomnieć o Madeleine Stewart, która reklamuje sportowe ubrania dla kobiet o różnych kształtach i rozmiarach jednej z firm odzieżowych.

Wszystkie wymienione przykłady pokazują, że różnorodność jest piękna, a marzenia są siłą, która może przenosić góry i łamać stereotypy.

Uczmy więc tego nasze dzieci. 🙂

IB


2 Komentarze

Anitta · 3 kwietnia 2019 o 13:17

Świetny pomysł. Dzięki.

    Izka · 5 kwietnia 2019 o 11:05

    Dziękuję. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *