1. Przysłówek jest dobry na wszystko…

W klasie piątej nadal utrwalamy części mowy. Ostatnio poświęciliśmy czas na przysłówki. Jak zwykle na początku utrwaliliśmy wiedzę na ten temat, uzupełniliśmy notatki, a potem zabraliśmy się za intensywne działanie. Moi uczniowie, zachęceni ostatnimi zajęciami  z „kretami”, o których możecie przeczytać tutaj: („O rety! Krety!”  oczekiwali  czegoś równie ciekawego. Aby nie powielać zadań, przygotowałam dla nich na platformie Wordwall interaktywną ruletkę.

2. Przysłówku – „wykręć się”

W zadaniu tym chodzi o to, by uczeń, który podejdzie do tablicy i „wykręci” przysłówek, napisał na tablicy obok, jaki jest jego stopień oraz wpisał dwie pozostałe formy. Zabawa była przednia, chętnych do kręcenia co niemiara, więc czas na lekcji upłynął w mgnieniu oka. Poniżej możecie kliknąć w grę i pokazać ją swoim uczniom:

3. Anagram i wykreślanka

Po zabawie z ruletką przyszedł czas na pracę indywidualną. Każdy uczeń otrzymał dwie karty pracy. Pierwsza to wykreślanka, w której szybko należy odnaleźć i zakreślić podane przysłówki. (My bawiliśmy się na czas). Druga natomiast to anagram, czyli łamigłówka, polegająca na rozszyfrowaniu słów, których litery są powymieniane. Oczywiście słowa do rozszyfrowania to przysłówki. Tutaj uczniowie potrzebowali więcej czasu. 

Obie karty do pobrania znajdziecie poniżej:

Udanej lekcji. 🙂

IB

Kategorie: Moje lekcje

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *