1. Zachętka, tekst, adaptacja, czyli lektura podana inaczej

Pierwsze dni września to czas, kiedy należy zapoznać uczniów z listą lektur. Latami robiłam to w tradycyjny sposób, ale teraz, kiedy przyszło mi uczyć piątoklasistów, pomyślałam, że zrobię to w nieco inny sposób. Poza tradycyjną formą przygotowałam więc coś, co ma zachęcić moich uczniów do częstszego sięgania po książkę, a pomogło mi w tym narzędzie, które poznałam kilka miesięcy temu. Tym narzędziem jest padlet, czyli wirtualna tablica informacyjna, która może nam posłużyć do „zawieszania” zadań, pytań czy informacji dla naszych uczniów.

Postanowiłam, że wykorzystam padletową tablicę do sporządzenia listy lektur w taki sposob, by poza samym tytułem, pojawiły się również informacje – zachętki:

  • o czym opowiada lektura?
  • co może ucznia zaciekawić?
  • gdzie można  ją przeczytać w internecie (podałam link);
  • gdzie można obejrzeć adaptację (tu również link).

2. Kody QR

Do tablicy wygenerowałam kod QR, który każdy uczeń otrzyma jako wklejkę. Takim sposobem będzie mógł w każdej chwili przypomnieć sobie, co mówiliśmy na temat lektury na początku roku. Ponadto w klasie, przed zbliżającym się terminem omawiania tekstu, będę wyświetlać padlet na tablicy multimedialnej.

3. Lekturowy pomocnik na padlecie

Myślę, że podanie lektury w takiej oprawie zachęci tych najbardziej opornych do przeczytania lektur, a w konsekwencji do efektywnej pracy. 🙂

IB

Kategorie: 5aTIK-owanie

2 Komentarze

Matylda · 4 września 2018 o 07:35

Świetny pomysł. Dzieciaki z pewnością to załapią. 😊

    izka · 4 września 2018 o 07:37

    Dziękuję. Mam taką nadzieję. 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *